Novosti

Šta je STIPS?

Za one koji ne znaju STIPS je tržišni informacioni sistem u poljoprivredi koji nedeljno prati cene poljoprivrednih proizvoda i inputa na celoj teritoriji Srbije.

Brendiranje poljoprivrednih proizvoda

Brend je zaštićena robna marka koja poseduje sopstvenu harizmu izraženu u nazivu, sloganu koji ga prati, dizajnerskom rešenju i reklamnoj strategiji. To je garantovani kvalitet plus garantovane emocije koje nastaju pri kontaktu da proizvodom i pri njegovom korišćenju.

Mangulica-zaboravljeno blago Srbije

Svaka vrsta, rasa, soj, varijetet, podjednako zaslužuje pažnju i nije manje važna u odnosu na neku drugu. Njihov nestanak dovodi do nepovratnog gubitka dela genetičke varijabilnosti.  

Kako prodavati mleko bez posrednika

Italijanski i slovenački vlasnici farmi za proizvodnju mleka  dosetili su se kako da prebrode put “od krave do trpeze”. Tako su širom države  Italije i Slovenije postavili  mlekomate  i zaobišli velike mlekare i trgovaćke lance.

Globalna ili lokalna hrana pitanje je sad!

Hrana zauzima vrlo važno mesto u našim životima; počevši od laganog doručka, preko užurbanih ručkova i svečanih večera, do usputnih zalogaja. U proseku, ljudski život traje oko 70 godina, a od toga 6 godina provedemo hraneći se. Tokom života pojedemo između 80.000 i 100.000 obroka, kojima unesemo oko 30 tona čvrste hrane i oko 50.000 litara različitih tečnosti.

Uslovi za dobru direktnu prodaju

Ulazak u direktnu prodaju povezan je s mnoštvom novih obaveza. Uz temeljnu poljoprivrednu proizvodnju porodično poljoprivredno gazdinstvo preuzima funkcije:

  • skladištenja; prevoza; dorade i prerade; reklamiranja i prodaje vlastitih proizvoda.

Karakteristike direktne prodaje

U direktnoj prodaji nema posrednika, nego vlasnik poljoprivrednog gazdinstva, koji je u isto vreme i upravljač  (farm menadžer), prodaje svoje poljoprivredne proizvode krajnjem potrošaču; koji mogu biti domaćinstva i veliki potrošači!

Šta je e-trgovina?

Šta je e-trgovina?

U literaturi nalazimo različite definicije e-trgovine. Kratka definicija objašnjava da je e-trgovina kupovina i prodaja robe, usluga i informacija putem kompjuterskih mreža, uključujući i internet. E-trgovina uključuje i elektronski transfer novca, upravljanje lancem snabdevanja, e-marketing, elektronsku razmenu podataka, i automatske sisteme za sakupljanje podataka. U ispunjavanju svojih zadataka, e-trgovina koristi pored interneta, i elektronsku poštu i mobilne telefone.

Supermarketi i monopolizacija

Poslednjih 30 godina, prodajom hrane u Svetu dominiraju supermarketi koji se sve više snabdevaju uvezenom hranom. Kupci u supermarketima imaju pristup jeftinoj, raznovrsnoj hrani, uvezenoj iz celog sveta i dostupnoj tokom cele godine. Trend supermarketa da uvoze hranu iz dalekih prostora ima ozbiljne posledice na razvoj lokalnih poljoprivrednih gazdinstava i lokalnih prerađivačkih poljoprivrednih kompanija. Na primer, u Velikoj Britaniji četiri najveća supermarketa kontrolišu 75% ukupne prodaje!