Potrošači ponovo bez zaštite

Predloženi nacrt zakona ne omogućava da kupac bude obeštećen, a štiti i uvoznike. Ostalo je nedefinisano koja ustanova utvrđuje da li je proizvod koji je kupac platio ispravan. Predstavnci Asocijacije potrošača Srbije nisu zadovoljni Nacrtom zakona o zaštiti potrošača i tvrde da on nije usklađen sa Strategijom zaštite potrošača, koju je letos usvojila Vlada Srbije. U nizu primedbi koje navodi APOS glavne su da nacrt novog zakona i dalje ne omogućava potrošaču da bude obeštećen u slučaju neispravnog proizvoda, kao i da štiti uvoznike.

- Ostalo je nedefinisano koja ustanova utvrđuje da li je proizvod koji je kupac platio ispravan - napominje Edina Popov, predsednica Asocijacije potrošača Srbije. - Sva odgovornost svaljena je na male trgovce, jer oni odgovaraju za kvalitet robe, dok su uvoznici oslobođeni odgovornosti. Tako možemo uništiti male prodavce, a veliki će nastaviti da uvoze falš robu, jer niti trpe štetu, niti mogu biti kažnjeni. Nisu precizirane ni usluge od opšteg ekonomskog interesa. Ako znamo da su to struja, plin, poštanske ili pogrebne usluge, parkiranje, očekivali smo da će novi zakon uvesti mogućnost da predstavnici potrošača učestvuju u regulatornim telima koja kontrolišu rad javnih preduzeća.
Predstavnicima potrošača najviše smeta što zakon uvodi novog nosioca sistema zaštite, Centar za rešavanje potrošačkih sporova, kog nema u Strategiji.- Centru se daju veća ovlašćenja i od Nacionalnog saveta i Odeljenja za zaštitu potrošača, a pripisuje mu se i deo nadležnosti iz oblasti delovanja organizacija potrošača, kao i pravo da dodeljuje finansijska sredstva - objašnjava Edina Popov.
- Ovako koncipiran, Centar za rešavanje potrošačkih sporova predstavlja samo novo ime za nastavak neefikasne i netransparentne politike zaštite potrošača.


NEINFORMISANI
Predsednica Asocijacije ističe i da u novom zakonu nema ni odredbi o nezavisnom i blagovremenom informisanju potrošača, kao i da on ne reguliše ni pravila za uporedne testove određenih proizvoda.
- Kupci u Srbiji nisu informisani, već su dezinformisani - smatra Edina Popov. - I sa ono malo para što imaju, ne znaju gde da kupuju i u šta da ulože novac, a da ne budu obmanuti.

 

 

 

Izvor: Novosti