Krnjajić: Afere s hranom podstiču organsku poljoprivredu

Česte afere s hranom kojih, doduše, ima u celom svetu, okreću kupce organski gajenim proizvodima. To je velika šansa za našu poljoprivredu, koja za takvu proizvodnju ima izuzetan potencijal.Ključna uloga svake države je da obezbedi dovoljno hrane za stanovništvo. To je samodovoljnost, odnosno kako se to naziva u svetskim okvirima - food security.Naš agrar može više od toga, tvrdi državni sekretar u resornom Ministarstvu Dejan Krnjajić. “Ako pričamo o tome da mi imamo velike kapacitete i resurse kada je zemljište u pitanju, da proizvodimo dovoljno, možda bi mogli deo zemljišta da upotrebimo za proizvodnju tržišno mnogo konkurentnijeg proizvoda”, kaže Krnjajić.

Međutim,na nedavno održanom evropskom sajmu posvećenom organskoj proizvodnji, naše predstavljanje bilo je veoma skromno,kaže Krnjajić. To nije dobro, jer u konvencionalnoj poljoprivredi nismo dovoljno konkurentni, objašnjava on. “Kada poredimo primenu konvencionalnih mera u poljoprivredi, teško da naša proizvodnja može da bude rentabilna. Imamo od 5 do 50 puta manji posed nego što imaju veće zemlje koje su nam konkurenti. Tako da, veliki broj domaćinstava sa malim posedom zemlje,praktično mogu da se bave proizvodnjom koja zahteva više ljudskog rada ali i znanja nego što iziskuje konvencionalna poljoprivreda.Sve to daje nam mogućnost da se brendiramo u svetu kao proizvođači organske hrane” , podseća Krnjajić. Zato država, kroz subvencije, šalje jasnu poruku poljoprivrednicima. “Pored osnovnih subvencija koje se dobijaju za konvencionalnu proizvodnju, oni koji proizvode organsku hranu za 40 odsto će dobiti više novca. To je, mislim,više nego jasna poruka države u kom pravcu naši proizvođači treba da krenu” zaključuje Dejan Krnjajić.

”Naš put – organska proizvodnja”

”Promet organske hrane u svetu beleži veliku ekspanziju. Zarada u toj proizvodnji sigurnija je i povećava se iz godine u godinu. Zato je to naš put ubeđena je predsednica Odbora Skupštine Srbije za zaštitu životne sredine, Milica Vojić Marković. “Svi veliki proizvođački i trgovinski lanci,kada je u pitanju zarada, trče u mestu. Sa druge strane, organski proizvodi beleže rast prodaje i prihoda. To je za sve nas koji se zalažemo da se sve zemlje, ne samo naša, okrenu toj proizvodnji i napuste skup izlet koji se zove GMO ističe Vojić Marković.Nije samo organski proizvedena hrana u našim prodavnicama i pijacama sve traženja. U nekim opštinama odlično funkcionišu i obeležene tezge, gde se prodaje konvencionalno proizvedena hrana,ali uz strogu kontrolu stručnjaka. Tako da,neretko, neugledna jabuka proizvedena bez suviše pesticida, donese više novca od one čiji je lep izgled jedina vrlina. 

Izvor: Organic News br. 24

Nemate prava da komentarišete. Samo registrovani korisnici mogu postavljati komentare.