Sajam hrane i pića Fudreks - otvaranje vrata novih tržišta

BEOGRAD - Sajam hrane "Fudreks" (Foodrex) biće održan na Beogradskom sajmu od 9. do 12. februara i za proizvođače iz Srbije će biti prilika, kako su danas istakli organizatori, da "otvore vrata" novih tržišta, pre svega u afričkim zemljama.

Sajam hrane i pića Fudreks - otvaranje vrata novih trzišta

Na "Fudreksu" će se pojaviti od 120 do 150 profesionalnih inostranih kupaca iz 15 zemalja, kojima će biti predstavljeno više od 70 srpskih kompanija, sa oko 100 domaćih prehrambenih brendova.

Kako je najavljeno na konferenciji za novinare, posebna pažnja biće posvećena tržištima na kojima srpski proizvođači nisu zastupljeni ili su zastupljeni u veoma maloj meri. To se, pre svega, odnosi na tržišta Afrike i Bliskog istoka, ali i na tržište EU.

Tako će Sajam posetiti gosti iz Alžira, Tunisa, Egipta, Sudana, Nigerije, Konga, Angole, Libana, Iraka, Kuvajta, Irana, Turske, Grčke, Bugarske, Italije, Španije, Francuske, Austrije, Češke i Nemačke.

Direktor sajma "Fudreks" Zoran Ðukanović kazao je da će svečano otvaranje biti organizovano 9. februara i istakao da će prvi sajamski dan biti isključivo poslovni, za profesionalne kupce, dok će šira publika moći da vidi i degustira prehrambene proizvode od 10. februara.

On je kazao da su nastupi srpske privrede na sajmovima širom sveta svakako dobrodošli, ali se postavlja pitanje u kojoj meri ostvaruju zadovoljavajuće rezultate, te je ideja bila da "taj svet kome težimo pokušamo da dovedemo kod nas" i da se stranim kupcima predstavi objedinjena ponuda srpskih proizvođača na jednom mestu.

Pomoćnik ministra poljoprivrede i trgovine Miloš Milovanović podsetio je da struktura izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz Srbije nije na odgovarajućem nivou, jer u njoj dominiraju sirovine, te je neophodno težište prebaciti na plasman prerađenih proizvoda.

Ističući da su naši poljoprivredno-prehrambeni proizvodi konkurentni ne samo na našim tradicionalnim izvoznim tržištima EU i regiona, već i ostalim, trećim tržištima, on je dodao da će u 2012. godini akcenat biti na Africi i obnavljanju nekadašnje pozicije na tom tržistu.

Milovanović je precizirao da u EU odlazi 50 odsto našeg ukupnog izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda, na tržište CEFTE 41 odsto, Ruske Federacije šest odsto, dok ostali čine svega tri odsto.

Potpredsednik Privredne komore Srbije Miroslav Miletić ocenio je da vrednost izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz Srbije može biti znatno veći od prošlogodišnjih rekordnih 2,7 milijardi dolara i dostići čak 10 milijardi dolara, složivši se da u strukturi moraju dominirati prerađeni proizvodi, a ne sirovine i poluproizvodi.

On je takođe istakao da je predstojeći sajam dobra prilika za otvaranje tržišta, koja će predstavljati neku vrstu predvorja za najmnogoljudnija tržišta - Rusije, Indije, Kine, zaključujući da nema većeg uspeha bez objedinjenog nastupa prerađivačkih kapaciteta.

Tanjug

Nemate prava da komentarišete. Samo registrovani korisnici mogu postavljati komentare.