Izvoz širom sveta nakon sajma Anuga u Kelnu
Trinaest srpskih prehrambenih kompanija učestvovalo je na najvećem svetskom sajmu ANUGA 2011 u Kelnu, održanom između 8. i 12. oktobra. Šest kompanija izlagale su u sklopu nacionalnog paviljona i to: Master Frigo, Pionir, Healthy Fruit (Agrograf), Frigonais, Foodland i Agranela. Ostalih sedam kompanija izlagalo je samostalno.
Kompanije su objavile da su realizovale prodaju u vrednosti od 2 miliona dolara a da se za izvoz robe u vrednosti od 3,2 miliona dolara još uvek vode pregovori. Voće i proizvodi od voća uglavnom se plasiraju na tržište EU dok će konditorski proizvodi od sada moći da se nađu i na tržištima Mongolije, Tajvana, Libana, Južne Afrike i Izraela.
Smrznuto, sveže i suvo voće, pirei, džemovi, sokovi i konditorski prozivodi samo su deo širokog asortimana prozvoda koji bili izloženi na ovogodišnjem sajmu.
Učešće srpskih kompanija na ovogodišnjem sajmu pomogli su Agrobiznis projekat Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) i Privredna komora Srbije.
Svake druge godine, kompanije iz celog sveta okupljaju se na sajmu ANUGA u Kelnu i prezentuju svoje proizvode predstavnicima prehrambene industrije. Na sajmu ANUGA 2011, izlagalo je 6.596 kompanija iz 100 zemalja. Preko 155.000 ljudi iz 180 zemalja posetilo je sajam ove godine.
Agropress