Slatkiši iz Novog Pazara na regionalnom sajmu hrane

Više kompanija iz Novog Pazara predstaviće svoje slatke specijalitete na regionalnom sajmu fine hrane Culinaria, koji će po drugi put biti održan u Beogradu, od 28. do 30. septembra 2011.
Slatkiši iz Novog Pazara na regionalnom sajmu hrane

Novopazarska peciva, torte, medenjake, kao i čuveni specijalitet iz ovih krajeva - sandžačke mantije, prezentovaće domaćim i stranim kupcima na ovoj manifestaciji firme NP-Produkt i Planet Balkan Food.

"Čuli smo za dobra iskustva izlagača na prošlogodišnjem sajmu Culinaria, i sada i mi želimo da upoznamo strane kupce, a pre svega one iz regiona, sa visoko kvalitetnim, domaćim proizvodima iz Novog Pazara. Verujemo da će naš slatki program i mantije zadovoljiti i najprobirljivije kupce i spremni smo za izvoz na tržišta zemalja u regionu, a planiramo i ulaz na EU i svetsko tržište" - izjavio je Faris Hadžifejzović, direktor firme Planet Balkan Food poznate po proizvodnji mantija.

Prvi sajam fine hrane Culinaria održan je u Beogradu u septembru prošle godine. Tada su se na jednom mestu okupili vodeći proizvođači fine hrane i pića i profesionalni kupci iz regiona i Evrope (uvoznici, trgovinski lanci, predstavnici prodavnica specijalizovane hrane, HoRECA sektor i ketering kompanije).

Tokom prvog sajma Culinaria preko 3,000 posetilaca moglo je da se upozna sa proizvodima 79 kompanija iz Srbije i izlagača iz 6 drugih zemalja regiona. Organizatori sajma organizovali su dolazak 200 profesionalnih kupaca iz 14 zemalja, među kojima su bili i TESCO iz Velike Britanije, Lidl iz Hrvatske I neki od vodećih uvoznika fine hrane iz SAD-a i Kanade. Ova praksa organizovanog dovođenja kupaca iz inostranstva biće nastavljena i ove godine.

Sajam Culinaria iniciran je od strane američke agencije za međunarodni razvoj USAID i sprovodi se uz podršku USAID agrobiznis projekta. Osnovni cilj ove inicijative bio je da se omogući i manjim kompanijama iz Srbije i regiona da svoje proizvode predstave stranim kupcima, bez potrebe da se preduzeća izlažu velikom trošku izlaganja na međunarodnim sajmovima u inostranstvu.

Pored USAID-a, sajam Culinaria zbog njegovog značaja podržavaju i Ministarstvo poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede, Privredna komora Srbije, SIEPA i nemačka razvojna agencija GIZ.

Kompanija Žižgin, sa desetogodišnjim iskustvom u organizovanju međunarodnih sajmova širom Evrope, izabrana je kao lokalni partner koji organizuje i realizuje Culinaria sajam u 2011. godini.

IZVOR:RTVNP

Nemate prava da komentarišete. Samo registrovani korisnici mogu postavljati komentare.