Leskovački ajvar na sajmu "Culinaria 2011"

LESKOVAC - Više kompanija iz Leskovca predstaviće svoje specijalitete na regionalnom sajmu fine hrane "Culinaria 2011", koji će po drugi put biti održan u Beogradu, od 28. do 30. septembra.

Leskovački ajvar na sajmu

Leskovačke delikatese prezentovaće na ovoj manifestaciji: Udruženje "Leskovački ajvar", preduzeće "Strela" specijalizovano za otkup i preradu šumskih pečuraka i preduzeće "Mesara Srbija" koja se bavi preradom mesa i izradom mesnih preradjevina.

- Čuli smo za dobra iskustva izlagača na prošlogodišnjem sajmu "Culinaria", i sada i mi želimo da upoznamo strane kupce, a pre svega one iz regiona, sa visoko kvalitetnim, domaćim proizvodima iz Leskovca. Verujemo da bi naš ajvar zadovoljio i najprobirljivije kupce i spremni smo za izvoz na tržišta zemalja u regionu, a planiramo i ulaz na EU i svetsko tržište - kaže Ivan Stoilković, direktor Udruženja "Leskovački ajvar".

Prvi sajam fine hrane "Culinaria" održan je u Beogradu u septembru prošle godine. Tada su se na jednom mestu okupili vodeći proizvodjači fine hrane i pića i profesionalni kupci iz regiona i Evrope medju kojima su uvoznici, trgovinski lanci, predstavnici prodavnica specijalizovane hrane, HoRECA sektor i ketering kompanije.

Tokom prvog sajma Culinaria više od 3.000 posetilaca moglo je da se upozna sa proizvodima 79 kompanija iz Srbije i izlagača iz 6 drugih zemalja regiona. Organizatori sajma organizovali su dolazak 200 profesionalnih kupaca iz 14 zemalja, medju kojima su bili i TESCO iz Velike Britanije, Lidl iz Hrvatske i neki od vodećih uvoznika fine hrane iz SAD-a i Kanade. Ova praksa organizovanog dovodjenja kupaca iz inostranstva biće nastavljena i ove godine.

Krajem maja, u Regionalnoj privrednoj komori uručen je sertifikat o zaštiti imena geografskog porekla za proizvod domaćeg leskovačkog ajvara.

- Ajvar najzad naš - kazao je Goran Jović, predsednik Regionalne privredne komore u susretu sa novinarima i članovima udruženja "Leskovački ajvar".

- Ovo je prva faza aktivnosti, jer ćemo nastojati da dobijemo Lisabonski sertifikat, koji praktično znači mogućnost izvoza na tržište Evropske unije - precizirao je Jović uz ocenu da se pre gotovo tri i po godine rodila ideja o zaštiti geografskog porekla leskovačkog domaćeg ajvara.

 

Sajam Culinaria inicirala je Američka agencija za medjunarodni razvoj USAID i sprovodi se uz podršku USAID Agrobiznis projekta. Osnovni cilj ove inicijative bio je da se omogući i manjim kompanijama iz Srbije i regiona da svoje proizvode predstave stranim kupcima, bez potrebe da se preduzeća izlažu velikom trošku izlaganja na medjunarodnim sajmovima u inostranstvu.

Sajam podržavaju i Ministarstvo poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede, Privredna komora Srbije, SIEPA i nemačka razvojna agencija GIZ, a kompanija Žižgin, sa desetogodišnjim iskustvom u organizovanju medjunarodnih sajmova širom Evrope, izabrana je kao lokalni partner koji organizuje i realizuje Culinaria sajam u 2011. godini.

IZVOR:Južne vesti

Nemate prava da komentarišete. Samo registrovani korisnici mogu postavljati komentare.